Profesjonalni i skuteczni w świadczeniu usług na rzecz osób doświadczających bezdomności
Projektyw realizacji

Profesjonalni i skuteczni w świadczeniu usług na rzecz osób doświadczających bezdomności

projekt-unia.jpeg

projekt-unia.jpeg

Projekt „Profesjonalni i skuteczni w świadczeniu usług na rzecz osób doświadczających bezdomności” w ramach działania 04.12 Wsparcie NGO w zakresie usług publicznych i współpracy, w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Numer projektu: FERS.04.12-IP.04-018/24
Termin realizacji projektu: 01.01.2025 r. – 31.12.2026 r.

Projekt jest realizowany w partnerstwie przez: Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta z siedzibą we Wrocławiu, Ogólnopolską Federację na rzecz Rozwiązywania Problemu Bezdomności z siedzibą w Zabrzu.  

Wartość projektu wynosi  1 969 572,00 PLN, z czego kwota dofinansowania ze środków europejskich  to 1 909 572,00 PLN , co stanowi 96,95% wartości projektu.

Celem projektu jest wzrost wiedzy, kompetencji, umiejętności oraz motywacji 400 przedstawicieli organizacji obywatelskich w zakresie realizowania usług środowiskowych zgodnie z ideą deinstytucjonalizacji (DI) na rzecz osób w kryzysie bezdomności w okresie 24 miesięcy.

 

Główne działania  projektu:
Cele projektu zostaną osiągnięte poprzez realizację dwóch ścieżek wsparcia:
Ścieżka szkoleniowa A:

  1. Rekrutacja uczestników
  2. Organizacja i przeprowadzenie szkoleń:
    1. szkolenie wprowadzające obligatoryjne dla wszystkich uczestników (20 stacjonarnych w całej Polsce i 5 on-line) – szkolenia jednodniowe po 6h;
    2. szkolenia dodatkowe on-line - 30 szkoleń jednodniowych po 6h; zakres tematyczny będzie wynikał z analizy formularzy zgłoszeniowych;
    3. szkolenia dodatkowe stacjonarne: 2 z asystentury, 2 ze streetworkingu, 4 z różnych tematów wynikających z zapotrzebowania uczestników; szkolenia trzydniowe po 20h zajęć, gdzie 1 dzień - 6h, 2 dzień - 8h, 3 dzień - 6h.
  3. Forum wymiany doświadczeń (80 osób x 3 dni, 20h zajęć: 1 dzień - 6h, 2 dzień - 8h, 3 dzień - 6h) wykorzystujące metodę wzajemnego uczenia się między organizacjami będącymi na różnych etapach wdrażania DI a tymi, które dopiero planują podjęcie takich zadań.
  4. Konsultacje dla uczestników szkoleń, którzy planują proces DI (100 godzin konsultacji zgodnie z zapotrzebowaniem).

Ścieżka szkoleniowo-doradcza B:

  1. Rekrutacja 10 organizacji
  2. Realizacja procesu DI w 10 organizacjach:
    1. W każdej organizacji przeprowadzana jest diagnoza potrzeb i potencjałów w zakresie DI.
    2. Na podst. diagnozy opracowany zostanie Indywidualny Plan DI
    3. Realizacja wsparcia określonego w Planie DI
    4. Weryfikacja wzrostu kompetencji uczestników korzystających ze wsparcia w ramach ścieżki B

Formy wsparcia w ramach ścieżki B:

  • Szkolenia dla całego zespołu dotyczące tematyki DI usług skierowanych do osób w kryzysie bezdomności;
  • Szkolenia o szczegółowej tematyce dla pracowników na poszczególnych stanowiskach i kadry zarządzającej;
  • Doradztwo w zakresie procesu DI – grupowe i indywidualne;
  • Coaching grupowy i indywidualny;
  • Superwizja;
  • Wizyty studyjne połączone ze szkoleniami na miejscu;
  • Sieciowanie organizacji przeprowadzających proces DI (4 seminaria i platforma on-line sieci DI).

Szkolenia: 10 organizacji x średnio 40h;
Doradztwo, coaching, superwizja: 10 organizacji x śr 80h.

 

Grupy docelowe:
Grupą docelową projektu są przedstawiciele/przedstawicielki organizacji pozarządowych w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego. Wsparciem zostanie objętych minimum 400 przedstawicieli/ek z co najmniej 10 organizacji działających na rzecz osób w kryzysie bezdomności z terenu całego kraju.
Jako przedstawiciela organizacji pozarządowej należy rozumieć:

  1. członka organizacji,
  2. pracownika (zgodnie z Kodeksem Pracy),
  3. wolontariusza danej organizacji.

 

Główne rezultaty projektu:

  • wzrost wiedzy na temat deinstytucjonalizacji usług skierowanych do osób w kryzysie bezdomności u 400 przedstawicieli organizacji pozarządowych;
  • wzrost kompetencji w zakresie świadczenia zdeinstytucjonalizowanych usług społecznych u 400 przedstawicieli organizacji pozarządowych. 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

 

Rekrutacja do projektu Iścieżka szkoleniowo-doradcza B):

Załacznik nr 1 - Formularz zgłoszeniowy podmiotu

Załacznik nr 2 - Opis koncepcji DI

Załacznik nr 3 - Regulamin komisji rekrutacyjnej wraz z kartą oceny

Regulamin rekrutacji OFRPB

Ogłoszenie o rekrutacji do projektu

 

Komunikat zgodność projektu z KPON

W związku z podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu nr FERS.04.12-IP.04-0018/24 w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub naszych Działań z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006r. (Dz. U. z 2012r. poz. 1169, z późn. zm) zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy i uczestniczki projektu lub ich pełnomocnicy/ pełnomocniczki lub przedstawiciele/ przedstawicielki), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszu Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje) za pomocą:

  1. Poczty tradycyjnej: w formie listownej na adres Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00 – 926 Warszawa lub na adres Instytucji Pośredniczącej: Kancelaria Prezesa rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa;
  2. Skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Kancelarii Prezesa rady Ministrów.

W każdy z powyższych przypadków uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej.

 

Harmonogramy projektu:

 

Aktualności projektu: